WWW.VW2.FORA.PL (forum o tematyce VW)
Volkswagen, połączyła nas pasja... (( + )===vw===( + )) | M. Ziemba ty huju!
FAQ
Szukaj
Użytkownicy
Grupy
Galerie
Rejestracja
Profil
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Zaloguj
Forum WWW.VW2.FORA.PL (forum o tematyce VW) Strona Główna
->
Pod maską
Napisz odpowiedź
Użytkownik
Temat
Treść wiadomości
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje
HTML:
NIE
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
Kod potwierdzający: *
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Skocz do:
Wybierz forum
Przydatne
----------------
Porady
Pod maską
Opony i Felgi
Download - książki serwisowe
Modyfikacje
----------------
Car Audio
Tuning
Strony / sklepy firm zajmujących się tuningiem
Style
Pozostałe
----------------
Kupię / Sprzedam
Zloty / Imprezy
Linki
Zdjęcia i filmy
Regulamin
Historia
Wasze strony - darmowa reklama !
Kosz
----------------
Kosz
Hyde Park i Spam
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
Żabol
Wysłany: Sob 23:30, 11 Sie 2007
Temat postu:
162 ? ale GoBoss_malbork my na obwo jechalismy twoim 1.6 180 z hakiem
GoBoss_malbork
Wysłany: Nie 22:25, 08 Kwi 2007
Temat postu: Volkswagen Golf 2 / Jetta 1,6 (1983-1991)
Volkswagen Golf / Jetta 1,6 (1983-1991)
SILNIK / o zapłonie iskrowym, czterosuwowy, czterocylindrowy, rzędowy, chłodzony cieczą, z wałkiem rozrządu w głowicy, umieszczony poprzecznie z przodu, napędzający koła przednie
Typ silnika
- wcześniejsze wersje / EZ
- późniejsze wersje / EZA
Silniki EZ oraz EZA
Średnica cylindra 81 mm
Skok tłoka 77,4 mm
Pojemność skokowa 1595 cm3
Stopień sprężania 9,0
Ciśnienie sprężania 1,05 +/- 0,15 MPa
Moc maksymalna 55 kW (75 KM)
Prędkość obrotowa mocy maksymalnej 5000 obr/min
Moment maksymalny 125 N.m
Prędkość obrotowa momentu maksymalnego 2500 obr/min
Układ rozrządu / wałek rozrządu w głowicy, podparty na pięciu łożyskach, napędzany paskiem zębatym, napinacz paska mechaniczny
Luz zaworów do kontroli faz rozrządu 1 mm
Fazy rozrządu
- otwarcie zaworu ssącego 5° przed ZZ
- zamknięcie zaworu ssącego 21° po ZW
- otwarcie zaworu wydechowego 41° przed ZW
- zamknięcie zaworu wydechowego 3° przed ZZ
Luz roboczy zaworów
Do XII 1984
- na zimno
- zawór ssący 0,20 +/- 0,05 mm
- zawór wydechowy 0,40 +/- 0,05 mm
- na gorąco
- zawór ssący 0,25 +/- 0,05 mm
- zawór wydechowy 0,45 +/- 0,05 mm
Od I 1985 / zerowy, zastosowano popychacze hydrauliczne
Pasek zębaty / napędu wałka rozrządu i wałka pośredniego
- typ / Pirelli 121 R 180 lub Uniroyal Powergrip 41 121
Regulacja naciągu paska / przez obrót koła napinacza osadzonego mimośrodowo
Sprawdzanie naciągu paska / obracając palcami płaszczyznę paska o kąt 90° w środku odległości między kołem wałka rozrządu i kołem wałka pośredniego
Układ chłodzenia / zamknięty, o obiegu wymuszonym przez pompę odśrodkową, termostat, chłodnica, zbiornik wyrównawczy, wentylator elektryczny sterowany termowyłącznikiem
Termostat
- temperatura początku otwarcia 85°C lub 92°C
- temperatura pełnego otwarcia 105°C lub 108°C
- skok minimalny zaworu 7 mm
Pompa cieczy chłodzącej / umieszczona z przodu kadłuba, napędzana paskiem klinowym
Pasek klinowy / napędu pompy cieczy chłodzącej i alternatora
- typ / Continental FO 9,5.960
- rozmiar / 9,5 × 950 mm
- ugięcie / wynosi 10...15 mm pod naciskiem kciuka w połowie odległości między kołami pasowymi wału korbowego i alternatora
Układ smarowania / pod ciśnieniem
Pompa oleju / zębata, o zazębieniu zewnętrznym, napędzana od wałka pośredniego
Ciśnienie oleju / w temperaturze 80°C
- na biegu jałowym 0,16...0,2 MPa
- przy 2000 obr/min 0,4...0,8 MPa
Filtr oleju / z wymiennym wkładem, Purflux LS 702 lub Bosch 0451 103 033
Układ zasilania / gaźnikowy
Pompa paliwa / przeponowa, napędzana mechanicznie od wałka pośredniego, AP G
Ciśnienie zasilania (przy 4000 obr/min) 0,02...0,025 MPa
Filtr powietrza / suchy, z wymiennym wkładem papierowym, Purflux A 507 lub Bosch 1457 429 030
Gaźnik / opadowy, dwuprzelotowy, urządzenie rozruchowe sterowane automatycznie
Typ / Pierburg 2 E 2 (027 129 015 G, 027 129 015 R lub 027 129 016 G)
Gaźniki Pierburg 2 E 2
1. przelot 2. przelot
Średnica gardzieli 22 mm 26 mm
Dysze
- główna paliwa 107,5 127,5
- paliwa biegu jałowego 42,5 -
Rurka emulsyjna Ć 0,75-1,05 mm Ć1,05 mm
Prędkość obrotowa biegu jałowego
- do modeli 1985 950 +/- 50 obr/min
- od modeli 1986 750 +/- 50 obr/min
Zawartość CO 1,0 +/- 0,5%
Układ zapłonowy / akumulatorowy
- do XII 1984 / klasyczny
- od I 1985 / tranzystorowy rozdzielaczowy TSZ-h
Zapłon klasyczny
Aparat zapłonowy / stykowy
- do VIII 1984 / Bosch 0231 170 305
- od IX 1984 / Bosch 0231 170 335
Kolejność zapłonu (cylinder nr 1 od strony napędu rozrządu) 1-3-4-2
Odstęp styków przerywacza 0,4...0,45 mm
Początkowy kąt wyprzedzenia zapłonu (przy podłączonym przewodzie podciśnienia)
- do modeli 1985 (przy 950 obr/min) 18° +/- 1° przed ZZ
- od modeli 1986 (przy 750 obr/min) 18° +/- 1° przed ZZ
Cewka zapłonowa
- do VII 1984 / Bosch 0221 119 021
- od VIII 1984 / Bosch 0221 119 355
Rezystancja uzwojenia pierwotnego
- do VII 1984 1,7...2,1 W
- od VIII 1984 1,6...2,2 W
Świece zapłonowe
- cewka zapłonowa o oznaczeniu zielonym / Bosch W 7 DC
- cewka zapłonowa o oznaczeniu szarym / Bosch W 8 DC
Odstęp elektrod 0,7 +/- 0,1 mm
Zapłon tranzystorowy TSZ-h
Aparat zapłonowy / z bezstykowym hallotronowym generatorem impulsów
- do VII 1986 / Bosch 0237 020 103
- od VIII 1986 do VII 1988 / Bosch 0237 020 144
- od VIII 1988 / Bosch 0237 020 186
Kolejność zapłonu (cylinder nr 1 od strony napędu rozrządu) 1-3-4-2
Początkowy kąt wyprzedzenia zapłonu (przy 750 +/- 50 obr/min
i podłączonym przewodzie podciśnienia) 18° +/- 1° przed ZZ
Moduł wzmocnienia zapłonu / tranzystorowy
- do IX 1986 / Bosch 0227 100 137
- od X 1986 / Bosch 0227 100 142
Cewka zapłonowa
- do VII 1988 / Bosch 0221 122 349
- od VIII 1988 do VII 1989 / Bosch 0221 122 399
- od VIII 1989 / Bosch 0221 122 349
Świece zapłonowe
- cewka zapłonowa o oznaczeniu zielonym / Bosch W 8 DTC
- cewka zapłonowa o oznaczeniu szarym / Bosch W 8 DC0
Odstęp elektrod
- świece Bosch W 8 DTC 1,0 +/- 0,1 mm
- świece Bosch W 8 DC0 0,7 +/- 0,1 mm
PODWOZIE
Sprzęgło / cierne, jednotarczowe, suche, ze sprężyną centralną, sterowane mechanicznie
Typ Fichtel & Sachs 190 TPB
Okładziny cierne / Textar 314
Średnica okładzin
- zewnętrzna 190 mm
- wewnętrzna 134 mm
Skok jałowy pedału 15 mm
Skrzynka przekładniowa / mechaniczna, pięciobiegowa plus bieg wsteczny, biegi do przodu synchronizowane
Typ 020
Przełożenia
- I bieg 3,45 (38/11)
- II bieg 1,94 (35/1
- III bieg 1,29 (36/2
- IV bieg 0,91 (30/33)
- V bieg 0,75 (38/51)
- bieg wsteczny 3,17 (38/12)
- przekładnia główna 3,67 (66/1
Przeniesienie napędu / półosie połączone z obu stron za pomocą przegubów równobieżnych kulowych Rzeppa
Układ kierowniczy / mechaniczny
Przekładnia kierownicza / zębatkowa
Przełożenie 20,8
Liczba obrotów koła kierownicy 3,83
Promień skrętu 5,25 m
Kąt skrętu koła
- zewnętrznego 33°20´
- wewnętrznego 39°
Zawieszenie przednie / niezależne, typu Mac Pherson, ze stabilizatorem poprzecznym prętowym
Ustawienie kół przednich (samochód nie obciążony)
- rozbieżność (regulowana) 0 +/-1 mm (0° +/- 10´)
- pochylenie koła (regulowane) -0°30´ +/- 20´
- wyprzedzenie sworznia zwrotnicy (nieregulowane) 1°30´ +/- 30´
Piasta koła przedniego / na łożysku dwurzędowym kulkowym skośnym zakrytym
Zawieszenie tylne / półniezależne, na pojedynczych wahaczach wleczonych zespolonych poprzeczną belką podatną skrętnie, na sprężynach śrubowych współosiowych z amortyzatorami hydraulicznymi teleskopowymi dwustronnego działania (golenie resorujące)
Ustawienie kół tylnych (samochód nie obciążony)
- zbieżność (nieregulowana) 2,5 +/- 1,5 mm (0°25´+/-15´)
- pochylenie koła (nieregulowane) -1°40´ +/- 20´
Piasta koła tylnego / na dwóch łożyskach stożkowych
Układ hamulcowy
Hamulec roboczy / hydrauliczny, dwuobwodowy (podział po przekątnej), ze wspomaganiem podciśnieniowym
Hamulce kół przednich / tarczowe, z zaciskiem pływającym i tarczami wentylowanymi, VW II
Średnica zewnętrzna tarczy 239 mm
Grubość tarczy
- nominalna 12 mm
- minimalna dopuszczalna 10 mm
Nakładki cierne / Abex Pagid 509 FF
Grubość nakładek ciernych
- nominalna 14 mm
- minimalna dopuszczalna 7 mm
Średnica cylindra zacisku 48 mm
Hamulce kół tylnych / bębnowe, z samoczynną regulacją luzu szczęk
Średnica robocza bębna
- nominalna 180 mm
- maksymalna dopuszczalna 181 mm
Okładziny cierne / Mintex M 24
Grubość nominalna okładzin 5 mm
Średnica cylinderków 17,46 mm
Pompa hamulcowa / w układzie tandem, Ate Teves lub FAG Schafer
Średnica tłoków 20,64 mm
Skok tłoków 14,5/12,5 mm
Urządzenie wspomagające / podciśnieniowe, typu Mastervac, Bendix lub ATE
Średnica tłoka 228,6 mm (9˝)
Hamulec awaryjny / działający mechanicznie na hamulce kół tylnych
Koła i ogumienie
Obręcze / 5 1/2 J 13
Ogumienie / 155 SR 13 lub 175/70 SR 13
Ciśnienie w ogumieniu
- obciążenie częściowe (przód i tył) 0,17 MPa
- obciążenie całkowite
- przód 0,18 MPa
- tył 0,22 MPa
WYPOSAŻENIE ELEKTRYCZNE
Akumulator / 12 V 45 A.h, minus na masie
Alternator / Bosch K1 14 V 65 A 21
Regulator alternatora / Bosch
Pasek klinowy / napędu pompy cieczy chłodzącej i alternatora
- typ / Continental FO 9,5.960
- rozmiar / 9,5 × 950 mm
- ugięcie / wynosi 10...15 mm pod naciskiem kciuka w połowie odległości między kołami pasowymi wału korbowego i alternatora
Rozrusznik / Bosch 0001 211 257 lub Bosch 0001 212 207
Bezpieczniki / 13 × (12 V, 10 A), 7 × (12 V, 15 A), 1 × (12 V, 20 A), 1 × (12 V, 30 A)
Żarówki
- świateł mijania i drogowych H4 55/60 W
- kierunkowskazów przednich i tylnych 21 W
- świateł hamowania 21 W
- świateł cofania 21 W
- świateł tylnych przeciwmgłowych 21 W
Momenty dokręcania
- śrub głowicy
- 1. etap 40 N.m
- 2. etap 60 N.m
- 3. etap dokręcić o 180°
- pokryw łożysk głównych 65 N.m
- pokryw łożysk korbowych
- 1. etap 30 N.m
- 2. etap dokręcić o 90°
- świec zapłonowych 20 N.m
- miski olejowej 20 N.m
- pokrywy głowicy 8...10 N.m
- koła zębatego wałka rozrządu 80 N.m
- koła zębatego wałka pośredniego 80 N.m
- śrub kół 110 N.m
Masy
Golf
- własna 870 kg
- całkowita 1440 kg
- maksymalna przyczepy niehamowanej 435 kg
- maksymalna przyczepy hamowanej 1200 kg
Jetta
- własna 900 kg
- całkowita 1440 kg
- maksymalna przyczepy niehamowanej 450 kg
- maksymalna przyczepy hamowanej 1200 kg
Pojemności
- zbiornik paliwa 55 dm3
- układ smarowania 3,0 dm3 + 0,5 dm3 (filtr)
- układ chłodzenia
- do modeli 1985 6,0 dm3
- od modeli 1986 6,5 dm3
- skrzynka przekładniowa 2,0 dm3
- układ hamulcowy 0,5 dm3
Materiały eksploatacyjne
Paliwo / etylina LO 94 lub benzyna bezołowiowa o LO co najmniej 91
Uwaga: silnik przystosowany do spalania benzyny bezołowiowej.
Olej silnikowy / SAE 10W 40 do SAE 20W 50, wymiana co 15 000 km lub co 1 rok (z filtrem)
Olej przekładniowy / SAE 80 lub SAE 80W/90, GL4, sprawdzanie poziomu co 15 000 km lub co 1 rok (nie wymaga się okresowej wymiany)
Płyn chłodzący / mieszanina wody i specjalnej cieczy niezamarzającej VW G11, sprawdzanie poziomu (nie wymaga się okresowej wymiany)
Płyn hamulcowy / SAE J 1703 DOT3, wymiana co 2 lata
Zużycie paliwa
Golf
- przy 90 km/h 5,3 dm3/100 km
- przy 120 km/h 7,1 dm3/100 km
- w cyklu miejskim 8,7 dm3/100 km
Jetta
- przy 90 km/h 5,5 dm3/100 km
- przy 120 km/h 7,4 dm3/100 km
- w cyklu miejskim 8,7 dm3/100 km
Prędkość maksymalna
- Golf 162 km/h
- Jetta 160 km/h
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin