GoBoss_malbork
Administrator
Dołączył: 05 Kwi 2007
Posty: 139
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: gMb Malbork
|
Wysłany: Nie 22:23, 08 Kwi 2007 Temat postu: Volkswagen Golf 1 / Scirocco 1,1 (1974-1983) |
|
|
Volkswagen Golf / Scirocco 1,1 (1974-1983)
SILNIK / o zapłonie iskrowym, czterosuwowy, czterocylindrowy, rzędowy, chłodzony cieczą, z wałkiem rozrządu w głowicy, umieszczony poprzecznie z przodu, napędzający koła przednie
Typ silnika
- do VII 1979 / FA
- od VIII 1979 / GG
Silniki FA oraz GG
Średnica cylindra 69,5 mm
Skok tłoka 72 mm
Pojemność skokowa 1092 cm3
Stopień sprężania 8,0
Ciśnienie sprężania 0,81 +/- 0,1 MPa
Moc maksymalna 37 kW (50 KM)
Prędkość obrotowa mocy maksymalnej 6000 obr/min
Moment maksymalny 79 N.m
Prędkość obrotowa momentu maksymalnego 3000 obr/min
Uwaga: silnik GG różnił się od silnika FA zwiększoną średnicą gniazd zaworów i innym kształtem komory spalania, lecz miał takie same parametry podstawowe.
Układ rozrządu / wałek rozrządu w głowicy, podparty na trzech łożyskach, napędzany paskiem zębatym, napinacz paska mechaniczny
Luz zaworów do kontroli faz rozrządu 1 mm
Fazy rozrządu
- otwarcie zaworu ssącego 2° przed ZZ
- zamknięcie zaworu ssącego 38° po ZW
- otwarcie zaworu wydechowego 48°30´ przed ZW
- zamknięcie zaworu wydechowego 3° po ZZ
Luz roboczy zaworów
- na zimno
- zawór ssący 0,15 mm
- zawór wydechowy 0,25 mm
- na gorąco
- zawór ssący 0,20 mm
- zawór wydechowy 0,30 mm
Pasek zębaty / napędu wałka rozrządu i pompy cieczy chłodzącej
- typ / Goodyear GYO 67
Regulacja naciągu paska / przez obrót obudowy pompy cieczy chłodzącej umieszczonej mimośrodowo
Sprawdzanie naciągu paska / obracając palcami płaszczyznę paska o kąt 90° w środku odległości między kołem wału korbowego i kołem wałka rozrządu
Układ chłodzenia / zamknięty, o obiegu wymuszonym przez pompę odśrodkową, termostat, chłodnica, zbiornik wyrównawczy, wentylator elektryczny sterowany termowyłącznikiem
Termostat / Behr Thomson
- temperatura początku otwarcia 85°C
- temperatura pełnego otwarcia 100°C
- skok minimalny zaworu 7 mm
Pompa cieczy chłodzącej / umieszczona z przodu kadłuba, napędzana paskiem zębatym napędu rozrządu
Układ smarowania / pod ciśnieniem
Pompa oleju / zębata, o zazębieniu wewnętrznym, osadzona na przednim końcu wału korbowego i napędzana bezpośrednio
Ciśnienie oleju / w temperaturze 80°C przy 2000 obr/min silnika wynosi 0,4...0,8 MPa
Filtr oleju / z wymiennym wkładem, Purflux LS 702
Układ zasilania / gaźnikowy
Pompa paliwa / przeponowa, napędzana mechanicznie od wałka rozrządu, AP G
Ciśnienie zasilania (przy 2000 obr/min) 0,02 MPa
Filtr powietrza / suchy, z wymiennym wkładem papierowym
- do VII 1975 / Purflux A 461
- od VIII 1975 / Purflux A 462
Gaźnik / opadowy, jednoprzelotowy, urządzenie rozruchowe sterowane automatycznie
Typ
- silnik FA / Solex 34 PICT-5 (do VII 1977) lub Solex 31 PICT-5 (od VIII 1977)
- silnik GG / Solex 31 PIC-6
Gaźnik Solex 34 PICT-5 (do VII 1977)
Średnica gardzieli 24,5 mm
Dysze
- główna paliwa 120
- główna powietrza 145
- paliwa biegu jałowego 52,5 (50)
- powietrza biegu jałowego 90
Średnica gniazda zaworu iglicowego 1,5 mm
Masa pływaka 11 g
Poziom paliwa 18 +/- 1 mm
(odległość lustra paliwa od górnej powierzchni korpusu gaźnika po zdjęciu pokrywy gaźnika wraz z uszczelką przy pozostawieniu pływaka w komorze pływakowej)
Prędkość obrotowa przyspieszonego biegu jałowego 2600 +/- 100
Prędkość obrotowa biegu jałowego 950 +/- 50 obr/min
Zawartość CO 1,5 +/- 0,5%
Gaźnik Solex 31 PICT-5 (od VIII 1977)
Średnica gardzieli 25,5 mm
Dysze
- główna paliwa 130
- główna powietrza 130
- paliwa biegu jałowego 45
- powietrza biegu jałowego 95
Średnica gniazda zaworu iglicowego 1,5 mm
Masa pływaka 11 g
Poziom paliwa 18 +/- 1 mm
(odległość lustra paliwa od górnej powierzchni korpusu gaźnika po zdjęciu pokrywy gaźnika wraz z uszczelką przy pozostawieniu pływaka w komorze pływakowej)
Prędkość obrotowa przyspieszonego biegu jałowego 2600 +/- 100
Prędkość obrotowa biegu jałowego 950 +/- 50 obr/min
Zawartość CO 1,5 +/- 0,5%
Gaźnik Solex 31 PIC-6
Średnica gardzieli 25,5 mm
Dysze
- główna paliwa 132,5
- główna powietrza 105
- paliwa biegu jałowego 42,5
- powietrza biegu jałowego 90
Średnica gniazda zaworu iglicowego 1,5 mm
Masa pływaka 10,5 g
Poziom paliwa 18 +/- 1 mm
(odległość lustra paliwa od górnej powierzchni korpusu gaźnika po zdjęciu pokrywy gaźnika wraz z uszczelką przy pozostawieniu pływaka w komorze pływakowej)
Prędkość obrotowa przyspieszonego biegu jałowego 2500 +/- 100
Prędkość obrotowa biegu jałowego 950 +/- 50 obr/min
Zawartość CO 1,0 +/- 0,5%
Układ zapłonowy / akumulatorowy, klasyczny, stykowy
Aparat zapłonowy / Bosch JFU 4 R (Bosch 0231 186 005)
Kolejność zapłonu (cylinder nr 1 od strony napędu rozrządu) 1-3-4-2
Odstęp styków przerywacza 0,40...0,45 mm
Początkowy kąt wyprzedzenia zapłonu (przy 950 obr/min
i odłączonym przewodzie podciśnienia) 10° +/- 1° przed ZZ
Cewka zapłonowa / Bosch KW 12 V (Bosch 0221 119 021)
Rezystancja uzwojenia pierwotnego 1,7...2,1 W
Świece zapłonowe / Bosch W 175 T 30 (W 7 DC), Beru 175/14/3A lub Champion N 7 Y
Odstęp elektrod 0,6...0,7 mm
PODWOZIE
Sprzęgło / cierne, jednotarczowe, suche, ze sprężyną centralną, sterowane mechanicznie
Typ Fichtel & Sachs MF 180 K
Okładziny cierne / Ferodo A 3 S
Wymiary okładzin 181,5 × 124 × 3,5 mm
Skok jałowy pedału 15 mm
Skrzynka przekładniowa / mechaniczna, czterobiegowa plus bieg wsteczny, biegi do przodu synchronizowane
Typ 084 (GF)
Przełożenia
- I bieg 3,45
- II bieg 2,05
- III bieg 1,35
- IV bieg 0,96
- bieg wsteczny 3,38
- przekładnia główna 4,57 (64/14)
Przeniesienie napędu / półosie połączone z obu stron za pomocą przegubów równobieżnych kulowych Rzeppa
Układ kierowniczy / mechaniczny
Przekładnia kierownicza / zębatkowa
Przełożenie 17,37
Promień skrętu 5,25 m
Kąt skrętu koła
- zewnętrznego 32°55´
- wewnętrznego 40°22´
Zawieszenie przednie / niezależne, typu Mac Pherson
Ustawienie kół przednich (samochód nie obciążony)
- rozbieżność (regulowana) 0,5...3 mm (0°05´...0°30´)
- pochylenie koła (regulowane) 0°20´ +/- 30´
- wyprzedzenie sworznia zwrotnicy (nieregulowane) 1°50´ +/- 20´
Piasta koła przedniego / na łożysku dwurzędowym kulkowym skośnym
Zawieszenie tylne / półniezależne, na pojedynczych wahaczach wleczonych zespolonych poprzeczną belką podatną skrętnie, na sprężynach śrubowych współosiowych z amortyzatorami hydraulicznymi teleskopowymi dwustronnego działania (golenie resorujące), połączonych z osią tylną
Ustawienie kół tylnych (samochód nie obciążony)
- zbieżność (nieregulowana) 1 +/- 3 mm (0°10´ +/- 30´)
- pochylenie koła (nieregulowane) -1° +/- 35´
Piasta koła tylnego / na dwóch łożyskach stożkowych
Układ hamulcowy
Hamulec roboczy / hydrauliczny, dwuobwodowy (podział po przekątnej), ze wspomaganiem podciśnieniowym
Hamulce kół przednich / bębnowe, ze szczękami pływającymi
Średnica robocza bębna
- nominalna 230,1...230,3 mm
- maksymalna dopuszczalna 231,1...231,3 mm
Okładziny cierne / Ferodo 4 Z
Wymiary okładzin 246 × 40 × 4 mm
Grubość minimalna dopuszczalna okładzin 1 mm
Średnica cylinderków 25,4 mm
Hamulce kół tylnych / bębnowe, ze szczękami pływającymi
Średnica robocza bębna
- nominalna 180 mm
- maksymalna dopuszczalna 181 mm
Okładziny cierne / Ferodo 4 Z
Wymiary okładzin
- nitowanych 173 × 30 × 5 mm
- klejonych 173 × 30 × 4 mm
Grubość minimalna dopuszczalna okładzin
- nitowanych 2,5 mm
- klejonych 1 mm
Średnica cylinderków 14,29 mm
Pompa hamulcowa / w układzie tandem
Średnica tłoków 20,64 mm
Skok tłoków 14,5/12,5 mm
Urządzenie wspomagające / podciśnieniowe, ATE lub Bendix
Hamulec awaryjny / działający mechanicznie na hamulce kół tylnych
Koła i ogumienie
Obręcze / 4 1/2 J 13
Ogumienie
- do 1980 r. / diagonalne 145 × 13
- od 1980 r. / radialne 145 SR 13
Ciśnienie w ogumieniu
Opony diagonalne
- obciążenie częściowe (przód i tył) 0,18 MPa
- obciążenie całkowite lub jazda z dużą prędkością (przód
i tył) 0,20 MPa
Opony radialne
- obciążenie częściowe (przód i tył) 0,17 MPa
- obciążenie całkowite lub jazda z dużą prędkością
- przód 0,18 MPa
- tył 0,20 MPa
WYPOSAŻENIE ELEKTRYCZNE
Akumulator / 12 V 27 A.h lub 12 V 36 A.h, minus na masie
Alternator / Bosch K1 (R) 14 V 35 A 20, Bosch K1 (R) 14 V 55 A 20, Motorola ALT 9 AR 2518 F lub Motorola ALT 9 AR 2517 K
Regulator alternatora / Bosch 0192 052 004 lub Motorola 505.1
Pasek klinowy / napędu alternatora
- typ / Ventiflex 1134
- rozmiar / 9,5 × 700 mm
- ugięcie / wynosi 10...15 mm pod naciskiem kciuka (50 N)
Rozrusznik / Bosch EF (R) 12 V 0,7 PS (Bosch 0001 211 216)
Bezpieczniki / 15 × (12 V, 8 A)
Żarówki
- świateł mijania i drogowych 40/45 W lub H4 55/60 W
- świateł pozycyjnych przednich 5 W
- kierunkowskazów przednich i tylnych 21 W
- świateł hamowania 21 W
Momenty dokręcania
- śrub głowicy
- śruby M10
1. etap 40 N.m
2. etap 55 N.m
3. etap 65 N.m
4. etap dokręcić o 90°
- śruby M11
1. etap 40 N.m
2. etap 60 N.m
3. etap dokręcić o 180°
- pokryw łożysk głównych 65 N.m
- pokryw łożysk korbowych
- 1. etap 30 N.m
- 2. etap dokręcić o 90°
- świec zapłonowych 20...25 N.m
- miski olejowej 10 N.m
- śrub kół 90...110 N.m
Masy
- własna (wersja 3-/5-drzwiowa) 750/775 kg
- całkowita
- do modeli 1980 1180 kg
- od modeli 1981 1240 kg
- maksymalna przyczepy niehamowanej 380 kg
- maksymalna przyczepy hamowanej 600 kg
Pojemności
- zbiornik paliwa 45 dm3
- układ smarowania 2,8 dm3 + 0,45 dm3 (filtr)
- układ chłodzenia 6,5 dm3
- skrzynka przekładniowa 2,25 dm3
- układ hamulcowy 0,5 dm3
Materiały eksploatacyjne
Paliwo / etylina LO 94 lub benzyna bezołowiowa o LO co najmniej 91
Uwaga: silniki przystosowane do spalania benzyny bezołowiowej.
Olej silnikowy / SAE 10W 40 do SAE 20W 50, wymiana co 7500 km lub co pół roku (filtr co 15 000 km lub co 1 rok)
Olej przekładniowy / SAE 80 lub SAE 80W/90, GL4 (MIL L 2105), sprawdzanie poziomu co 15 000 km (nie wymaga się okresowej wymiany)
Płyn chłodzący / mieszanina wody i specjalnej cieczy niezamarzającej VW G10, sprawdzanie poziomu (nie wymaga się okresowej wymiany)
Płyn hamulcowy / SAE J 1703 DOT3, wymiana co 2 lata
Zużycie paliwa
Golf do modeli 1978
- przy 90 km/h 6,6 dm3/100 km
- przy 120 km/h 8,8 dm3/100 km
- w cyklu miejskim 8,5 dm3/100 km
Golf od modeli 1979
- przy 90 km/h 7,0 dm3/100 km
- przy 120 km/h 9,2 dm3/100 km
- w cyklu miejskim 9,3 dm3/100 km
Scirocco
- przy 90 km/h 6,7 dm3/100 km
- przy 120 km/h 9,2 dm3/100 km
- w cyklu miejskim 8,8 dm3/100 km
Prędkość maksymalna
- Golf 140 km/h
- Scirocco 144 km/h
Post został pochwalony 0 razy
|
|