Forum WWW.VW2.FORA.PL (forum o tematyce VW) Strona Główna WWW.VW2.FORA.PL (forum o tematyce VW)
Volkswagen, połączyła nas pasja... (( + )===vw===( + )) | M. Ziemba ty huju!
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Volkswagen Golf 1 / Scirocco 1,1 (1974-1983)

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum WWW.VW2.FORA.PL (forum o tematyce VW) Strona Główna -> Pod maską
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
GoBoss_malbork
Administrator



Dołączył: 05 Kwi 2007
Posty: 139
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: gMb Malbork

PostWysłany: Nie 22:23, 08 Kwi 2007    Temat postu: Volkswagen Golf 1 / Scirocco 1,1 (1974-1983)

Volkswagen Golf / Scirocco 1,1 (1974-1983)


SILNIK / o zapłonie iskrowym, czterosuwowy, czterocylindrowy, rzędowy, chłodzony cieczą, z wałkiem rozrządu w głowicy, umieszczony poprzecznie z przodu, napędzający koła przednie

Typ silnika

- do VII 1979 / FA

- od VIII 1979 / GG

Silniki FA oraz GG

Średnica cylindra 69,5 mm

Skok tłoka 72 mm

Pojemność skokowa 1092 cm3

Stopień sprężania 8,0

Ciśnienie sprężania 0,81 +/- 0,1 MPa

Moc maksymalna 37 kW (50 KM)

Prędkość obrotowa mocy maksymalnej 6000 obr/min

Moment maksymalny 79 N.m

Prędkość obrotowa momentu maksymalnego 3000 obr/min

Uwaga: silnik GG różnił się od silnika FA zwiększoną średnicą gniazd zaworów i innym kształtem komory spalania, lecz miał takie same parametry podstawowe.

Układ rozrządu / wałek rozrządu w głowicy, podparty na trzech łożyskach, napędzany paskiem zębatym, napinacz paska mechaniczny

Luz zaworów do kontroli faz rozrządu 1 mm

Fazy rozrządu

- otwarcie zaworu ssącego 2° przed ZZ

- zamknięcie zaworu ssącego 38° po ZW

- otwarcie zaworu wydechowego 48°30´ przed ZW

- zamknięcie zaworu wydechowego 3° po ZZ

Luz roboczy zaworów

- na zimno

- zawór ssący 0,15 mm

- zawór wydechowy 0,25 mm

- na gorąco

- zawór ssący 0,20 mm

- zawór wydechowy 0,30 mm

Pasek zębaty / napędu wałka rozrządu i pompy cieczy chłodzącej

- typ / Goodyear GYO 67

Regulacja naciągu paska / przez obrót obudowy pompy cieczy chłodzącej umieszczonej mimośrodowo

Sprawdzanie naciągu paska / obracając palcami płaszczyznę paska o kąt 90° w środku odległości między kołem wału korbowego i kołem wałka rozrządu

Układ chłodzenia / zamknięty, o obiegu wymuszonym przez pompę odśrodkową, termostat, chłodnica, zbiornik wyrównawczy, wentylator elektryczny sterowany termowyłącznikiem

Termostat / Behr Thomson

- temperatura początku otwarcia 85°C

- temperatura pełnego otwarcia 100°C

- skok minimalny zaworu 7 mm

Pompa cieczy chłodzącej / umieszczona z przodu kadłuba, napędzana paskiem zębatym napędu rozrządu

Układ smarowania / pod ciśnieniem

Pompa oleju / zębata, o zazębieniu wewnętrznym, osadzona na przednim końcu wału korbowego i napędzana bezpośrednio

Ciśnienie oleju / w temperaturze 80°C przy 2000 obr/min silnika wynosi 0,4...0,8 MPa

Filtr oleju / z wymiennym wkładem, Purflux LS 702

Układ zasilania / gaźnikowy

Pompa paliwa / przeponowa, napędzana mechanicznie od wałka rozrządu, AP G

Ciśnienie zasilania (przy 2000 obr/min) 0,02 MPa

Filtr powietrza / suchy, z wymiennym wkładem papierowym

- do VII 1975 / Purflux A 461

- od VIII 1975 / Purflux A 462

Gaźnik / opadowy, jednoprzelotowy, urządzenie rozruchowe sterowane automatycznie

Typ

- silnik FA / Solex 34 PICT-5 (do VII 1977) lub Solex 31 PICT-5 (od VIII 1977)

- silnik GG / Solex 31 PIC-6

Gaźnik Solex 34 PICT-5 (do VII 1977)

Średnica gardzieli 24,5 mm

Dysze

- główna paliwa 120

- główna powietrza 145

- paliwa biegu jałowego 52,5 (50)

- powietrza biegu jałowego 90

Średnica gniazda zaworu iglicowego 1,5 mm

Masa pływaka 11 g

Poziom paliwa 18 +/- 1 mm

(odległość lustra paliwa od górnej powierzchni korpusu gaźnika po zdjęciu pokrywy gaźnika wraz z uszczelką przy pozostawieniu pływaka w komorze pływakowej)

Prędkość obrotowa przyspieszonego biegu jałowego 2600 +/- 100

Prędkość obrotowa biegu jałowego 950 +/- 50 obr/min

Zawartość CO 1,5 +/- 0,5%

Gaźnik Solex 31 PICT-5 (od VIII 1977)

Średnica gardzieli 25,5 mm

Dysze

- główna paliwa 130

- główna powietrza 130

- paliwa biegu jałowego 45

- powietrza biegu jałowego 95

Średnica gniazda zaworu iglicowego 1,5 mm

Masa pływaka 11 g

Poziom paliwa 18 +/- 1 mm

(odległość lustra paliwa od górnej powierzchni korpusu gaźnika po zdjęciu pokrywy gaźnika wraz z uszczelką przy pozostawieniu pływaka w komorze pływakowej)

Prędkość obrotowa przyspieszonego biegu jałowego 2600 +/- 100

Prędkość obrotowa biegu jałowego 950 +/- 50 obr/min

Zawartość CO 1,5 +/- 0,5%

Gaźnik Solex 31 PIC-6

Średnica gardzieli 25,5 mm

Dysze

- główna paliwa 132,5

- główna powietrza 105

- paliwa biegu jałowego 42,5

- powietrza biegu jałowego 90

Średnica gniazda zaworu iglicowego 1,5 mm

Masa pływaka 10,5 g

Poziom paliwa 18 +/- 1 mm

(odległość lustra paliwa od górnej powierzchni korpusu gaźnika po zdjęciu pokrywy gaźnika wraz z uszczelką przy pozostawieniu pływaka w komorze pływakowej)

Prędkość obrotowa przyspieszonego biegu jałowego 2500 +/- 100

Prędkość obrotowa biegu jałowego 950 +/- 50 obr/min

Zawartość CO 1,0 +/- 0,5%

Układ zapłonowy / akumulatorowy, klasyczny, stykowy

Aparat zapłonowy / Bosch JFU 4 R (Bosch 0231 186 005)

Kolejność zapłonu (cylinder nr 1 od strony napędu rozrządu) 1-3-4-2

Odstęp styków przerywacza 0,40...0,45 mm

Początkowy kąt wyprzedzenia zapłonu (przy 950 obr/min

i odłączonym przewodzie podciśnienia) 10° +/- 1° przed ZZ

Cewka zapłonowa / Bosch KW 12 V (Bosch 0221 119 021)

Rezystancja uzwojenia pierwotnego 1,7...2,1 W

Świece zapłonowe / Bosch W 175 T 30 (W 7 DC), Beru 175/14/3A lub Champion N 7 Y

Odstęp elektrod 0,6...0,7 mm

PODWOZIE

Sprzęgło / cierne, jednotarczowe, suche, ze sprężyną centralną, sterowane mechanicznie

Typ Fichtel & Sachs MF 180 K

Okładziny cierne / Ferodo A 3 S

Wymiary okładzin 181,5 × 124 × 3,5 mm

Skok jałowy pedału 15 mm

Skrzynka przekładniowa / mechaniczna, czterobiegowa plus bieg wsteczny, biegi do przodu synchronizowane

Typ 084 (GF)

Przełożenia

- I bieg 3,45

- II bieg 2,05

- III bieg 1,35

- IV bieg 0,96

- bieg wsteczny 3,38

- przekładnia główna 4,57 (64/14)

Przeniesienie napędu / półosie połączone z obu stron za pomocą przegubów równobieżnych kulowych Rzeppa

Układ kierowniczy / mechaniczny

Przekładnia kierownicza / zębatkowa

Przełożenie 17,37

Promień skrętu 5,25 m

Kąt skrętu koła

- zewnętrznego 32°55´

- wewnętrznego 40°22´

Zawieszenie przednie / niezależne, typu Mac Pherson

Ustawienie kół przednich (samochód nie obciążony)

- rozbieżność (regulowana) 0,5...3 mm (0°05´...0°30´)

- pochylenie koła (regulowane) 0°20´ +/- 30´

- wyprzedzenie sworznia zwrotnicy (nieregulowane) 1°50´ +/- 20´

Piasta koła przedniego / na łożysku dwurzędowym kulkowym skośnym

Zawieszenie tylne / półniezależne, na pojedynczych wahaczach wleczonych zespolonych poprzeczną belką podatną skrętnie, na sprężynach śrubowych współosiowych z amortyzatorami hydraulicznymi teleskopowymi dwustronnego działania (golenie resorujące), połączonych z osią tylną

Ustawienie kół tylnych (samochód nie obciążony)

- zbieżność (nieregulowana) 1 +/- 3 mm (0°10´ +/- 30´)

- pochylenie koła (nieregulowane) -1° +/- 35´

Piasta koła tylnego / na dwóch łożyskach stożkowych

Układ hamulcowy

Hamulec roboczy / hydrauliczny, dwuobwodowy (podział po przekątnej), ze wspomaganiem podciśnieniowym

Hamulce kół przednich / bębnowe, ze szczękami pływającymi

Średnica robocza bębna

- nominalna 230,1...230,3 mm

- maksymalna dopuszczalna 231,1...231,3 mm

Okładziny cierne / Ferodo 4 Z

Wymiary okładzin 246 × 40 × 4 mm

Grubość minimalna dopuszczalna okładzin 1 mm

Średnica cylinderków 25,4 mm

Hamulce kół tylnych / bębnowe, ze szczękami pływającymi

Średnica robocza bębna

- nominalna 180 mm

- maksymalna dopuszczalna 181 mm

Okładziny cierne / Ferodo 4 Z

Wymiary okładzin

- nitowanych 173 × 30 × 5 mm

- klejonych 173 × 30 × 4 mm

Grubość minimalna dopuszczalna okładzin

- nitowanych 2,5 mm

- klejonych 1 mm

Średnica cylinderków 14,29 mm

Pompa hamulcowa / w układzie tandem

Średnica tłoków 20,64 mm

Skok tłoków 14,5/12,5 mm

Urządzenie wspomagające / podciśnieniowe, ATE lub Bendix

Hamulec awaryjny / działający mechanicznie na hamulce kół tylnych

Koła i ogumienie

Obręcze / 4 1/2 J 13

Ogumienie

- do 1980 r. / diagonalne 145 × 13

- od 1980 r. / radialne 145 SR 13

Ciśnienie w ogumieniu

Opony diagonalne

- obciążenie częściowe (przód i tył) 0,18 MPa

- obciążenie całkowite lub jazda z dużą prędkością (przód

i tył) 0,20 MPa

Opony radialne

- obciążenie częściowe (przód i tył) 0,17 MPa

- obciążenie całkowite lub jazda z dużą prędkością

- przód 0,18 MPa

- tył 0,20 MPa

WYPOSAŻENIE ELEKTRYCZNE

Akumulator / 12 V 27 A.h lub 12 V 36 A.h, minus na masie

Alternator / Bosch K1 (R) 14 V 35 A 20, Bosch K1 (R) 14 V 55 A 20, Motorola ALT 9 AR 2518 F lub Motorola ALT 9 AR 2517 K

Regulator alternatora / Bosch 0192 052 004 lub Motorola 505.1

Pasek klinowy / napędu alternatora

- typ / Ventiflex 1134

- rozmiar / 9,5 × 700 mm

- ugięcie / wynosi 10...15 mm pod naciskiem kciuka (50 N)

Rozrusznik / Bosch EF (R) 12 V 0,7 PS (Bosch 0001 211 216)

Bezpieczniki / 15 × (12 V, 8 A)

Żarówki

- świateł mijania i drogowych 40/45 W lub H4 55/60 W

- świateł pozycyjnych przednich 5 W

- kierunkowskazów przednich i tylnych 21 W

- świateł hamowania 21 W

Momenty dokręcania

- śrub głowicy

- śruby M10

1. etap 40 N.m

2. etap 55 N.m

3. etap 65 N.m

4. etap dokręcić o 90°

- śruby M11

1. etap 40 N.m

2. etap 60 N.m

3. etap dokręcić o 180°

- pokryw łożysk głównych 65 N.m

- pokryw łożysk korbowych

- 1. etap 30 N.m

- 2. etap dokręcić o 90°

- świec zapłonowych 20...25 N.m

- miski olejowej 10 N.m

- śrub kół 90...110 N.m

Masy

- własna (wersja 3-/5-drzwiowa) 750/775 kg

- całkowita

- do modeli 1980 1180 kg

- od modeli 1981 1240 kg

- maksymalna przyczepy niehamowanej 380 kg

- maksymalna przyczepy hamowanej 600 kg

Pojemności

- zbiornik paliwa 45 dm3

- układ smarowania 2,8 dm3 + 0,45 dm3 (filtr)

- układ chłodzenia 6,5 dm3

- skrzynka przekładniowa 2,25 dm3

- układ hamulcowy 0,5 dm3

Materiały eksploatacyjne

Paliwo / etylina LO 94 lub benzyna bezołowiowa o LO co najmniej 91

Uwaga: silniki przystosowane do spalania benzyny bezołowiowej.

Olej silnikowy / SAE 10W 40 do SAE 20W 50, wymiana co 7500 km lub co pół roku (filtr co 15 000 km lub co 1 rok)

Olej przekładniowy / SAE 80 lub SAE 80W/90, GL4 (MIL L 2105), sprawdzanie poziomu co 15 000 km (nie wymaga się okresowej wymiany)

Płyn chłodzący / mieszanina wody i specjalnej cieczy niezamarzającej VW G10, sprawdzanie poziomu (nie wymaga się okresowej wymiany)

Płyn hamulcowy / SAE J 1703 DOT3, wymiana co 2 lata

Zużycie paliwa

Golf do modeli 1978

- przy 90 km/h 6,6 dm3/100 km

- przy 120 km/h 8,8 dm3/100 km

- w cyklu miejskim 8,5 dm3/100 km

Golf od modeli 1979

- przy 90 km/h 7,0 dm3/100 km

- przy 120 km/h 9,2 dm3/100 km

- w cyklu miejskim 9,3 dm3/100 km

Scirocco

- przy 90 km/h 6,7 dm3/100 km

- przy 120 km/h 9,2 dm3/100 km

- w cyklu miejskim 8,8 dm3/100 km

Prędkość maksymalna
- Golf 140 km/h

- Scirocco 144 km/h


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum WWW.VW2.FORA.PL (forum o tematyce VW) Strona Główna -> Pod maską Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin